Warning: Declaration of qode_type1_walker_nav_menu::start_el(&$output, $item, $depth, $args) should be compatible with Walker_Nav_Menu::start_el(&$output, $item, $depth = 0, $args = Array, $id = 0) in /home2/vanana1q/public_html/rachellamartina.nl/wp-content/themes/lounge/includes/qode-menu.php on line 3

Warning: Declaration of qode_type3_walker_nav_menu::start_lvl(&$output, $depth) should be compatible with Walker_Nav_Menu::start_lvl(&$output, $depth = 0, $args = Array) in /home2/vanana1q/public_html/rachellamartina.nl/wp-content/themes/lounge/includes/qode-menu.php on line 206
Rachella Martina | Waarom ben jij gaan ondernemen? Rachella Martina Blogcoach

Waarom ben jij gaan ondernemen?

waarom ben jij gaan ondernemen

Waarom ben jij gaan ondernemen?

geschreven door Rachella in de categorie Ondernemen

Veel ondernemers starten enthousiast met hun onderneming en gaan hard aan het werk. Ik was er ook zo één. Met mijn eerste onderneming had ik geen inzet van 100%, maar wel van 300%. Voordat ik het wist was ik producten uit het buitenland aan het inkopen, druk bezig met marketing en volop aan het promoten. Alleen door alle nieuwe dingen die op mij afkwamen had ik geen tijd om te bloggen of andere belangrijke zaken voor mijn onderneming op te pakken. Herkenbaar? Mensen kopen van mensen, dus als je mensen aan jou wilt binden dan het is belangrijk om je verhaal te vertellen. En nee, niet zomaar een verhaal. Jouw verhaal!

 

Er zijn tegenwoordig zoveel coaches, trainers of specialisten op de markt, maar hoe onderscheid jij je van de rest van de wereld? Dat doe je door storytelling, jouw verhaal te delen. En deze mee te nemen in je content marketing strategie.
Mijn definitie van storytelling is:

Het overbrengen van een (wellicht lastige) boodschap om een loyaal en betrokken publiek aan je te binden en te activeren.

 

De Waarom, Hoe, Wat?

simon sinek start with why Met de Why, How, What filosie geeft Simon Sinek je inzicht wat nou de kracht van de grote leiders is.  Iedere ondernemer weet namelijk wat zijn What is. Alleen de Why kunnen maar weinig  mensen/ondernemers uitleggen.Ik ben het met Simon (ja, ik mag hem Simon noemen) eens. Hoe kan  jij je onderscheiden met een blogartikel, terwijl je nog niet eens weet wat de reden is waarom je het  blogartikel schrijft? En nee, je schrijft het niet om meer reacties of meer omzet te generen, want dat is  het resultaat dat je krijgt voor het schrijven van een blogartikel uit je waarom.
Simon geeft aan dat de Why over vraagstukken gaat zoals;

 

  1. De waarom is de kern van het bedrijf, het is de reden waarom je het doet: het why, of: je purpose?
  2. De hoe is: hoe je het doet (‘how’)?
  3. De wat is: wat je doet (‘what’)?

 

Wat is je doel? In de veelbezochte Tedx film van Simon Sinek: How great leaders inspire action, geeft hij aan dat de inspirerende leiders of organisaties allemaal vanuit de Why starten met te ondernemen. Ik hoor je al denken: “Ehm Rachella, ik raak je nu écht een beetje kwijt. Wat heeft mijn Why te maken met het schrijven van een succesvolle zakelijke blog?”. Je Why gaat je helpen om jouw unieke verhaal te vertellen en te delen, zodat mensen zich aan jou gaan binden en niet aan de concurrent.

 

Wat is jouw reden waarom je bent gaan ondernemen?

  • Waarom ben jij gaan ondernemen?
  • Waar doe je het voor? Waar kom jij je bed voor uit?
  • Waarom maakt iemand dat uit?

waarom ben jij gaan ondernemen

 

 

 

 

 

Klik op de afbeelding om het filmpje te bekijken.
 

Wat is mijn reden? Waarom ben ik gaan ondernemen?

Toen ik voor opdrachtgevers werkte, hoorde ik regelmatig dat ik niet analytisch genoeg was of dat mijn schrijfstijl niet goed genoeg was. Dit maakte mij onzeker waardoor ik niet mijn kennis op papier durfde te zetten. Het duurde soms uren voordat ik een klant een e-mail met een rapportage had gestuurd. Tot ik erachter kwam dat het niet aan mijn analytische vermogen lag, maar het ging tegen mijn natuur in om ingewikkelde data nog ingewikkelder te maken. En schrijfstijl is iets dat je kunt leren. Juristen hanteren in het algemeen een andere schrijfstijl dan jij wellicht doet. Ben jij daardoor minder goed in je vak?

 

  • Ik wil ondernemers laten inzien dat je geen copywriter hoeft te zijn om je kennis te delen, Jouw verhaal is uniek en daarmee kan je zoveel andere ondernemers helpen en inspireren. Mensen zitten te wachten op jouw verhaal!
  • Iedere ochtend spring ik vroeg uit bed (echt waar, ik heb getuigen) om met veel enthousiasme mijn dag te beginnen. Mijn werk is geen werk, maar mijn hobby. Ik help andere ondernemers hun blogdoelen te behalen. Zonder ingewikkelde tools of analyses.
  • Als ik ondernemers help kunnen zij weer hun kennis en ervaring met anderen delen. Als een groter wordende waterdruppel wordt waardevolle kennis gedeeld. Leuk schrijven is interessant, maar interessant schrijven is nog leuker! Ik leer je interessant te schrijven.

 

Wil jij ook je Why gaan communiceren in je content marketing strategie, maar heb je moeite om deze te formuleren? Neem dan vrijblijvend contact met mij. Ik help je graag je Why op papier te zetten.

 

Ik ben benieuwd naar jouw waarom. Wat is de reden waarom jij bent gaan ondernemen? Laat het me weten via een reactie.

Rachella-Martina-blogcoach-logo

 

 

 

 

rachella@rachellamartina.nl
Blogcoach

Rachella

Leuk schrijven is interessant, maar interessant schrijven is nog leuker. Als blogcoach help ik je om interessant te schrijven.

More Posts